capitolul 2 si 3 din "Esenta"!


Aici gasiti capitolele 2 si 3 din "esenta"!Enjoy!

CAPITOLUL 2-REVEDEREA
Inceputul scolii a decurs fara incidente.Profesoara de romana inca se uita ciudat la mine cand striga catalogul...se pare ca nu a uitat incidentul din primul an de licu cand eu m-am certat cu fosta mea diriginta din cauza ca insulta elevii.Profesoara de romana era prietena cu fosta diriga si a fost foarte revoltata asupra mea.Ea considera ceea ce am facut un act de rebeliune,eu il o numesc dreptate,caci daca nu as fi avut dreptate ex-diriga inca ar mai fi azi aici chinuins elevii.Directorii au constatat ca aveam dreptate iar fosta diriga,de istorie ce chestie-materie pe care o urasc-a fost concediata.Se pare ca n-am fost iertata pentru incidentul acela,dar macar acum ma aleg numai cu priviri viclene nu si cu pedepse primite fara motiv,asa cum a fost in anul dupa.Tot ce pot sa fac e s-o ignor si sa sper ca lucrurile vor sta mai bine la sfarsitul anului.
In pauza m-am indreptat spre dulap sa-mi las lucrurile.In sfarsit avem si noi dulapuri personale si numai suntem nevoiti sa ne caram cu atatea carti si manuale.In timp ce imi luam lucrurile pentru ora urmatoare,engleze-ura,cineva a dat cu pumnul in usa dulapului meu:
-Dude....m-ai speriat!!!!
Am scos capul sa vad cine era si cand am vazut cine era am simtit ca cade toata scoala pe mine.
-Ce faci scumpa?!?!ma intrebat Alex.
-Nu-mi spune asa...nu sunt scumpa ta!!!
-Dar vad ca te bucuri enorm sa ma vezi...
-Nu crede ceea ce vezi!!!!Aparentele pot fi inselatoare...Dar ce-i cu tine aici?!!Nu-mi spune ca ai venit sa ma vezi ca nu te cred!!
-De ce nu draga?!Poate mi s-a facut dor de tine...
-Nu mai m-ai vazut d 2 ani!!!Daca ti s-ar fi facut dor de mine ai fi venit mai devreme!Nu acum!!
-Ai ramas la fel cum te stiam!!
-Chiar crezi!?!?!!Adica,tinand cont ca oamenii se schimba...desi trebuie sa recunosc ca nu pot sa spun acelasi lucru despre toti...!!!
-Au...asta a durut!!!!
-Ma bucur!!!
I-am zambit ironic si am plecat.Nu-mi venea sa cred ca a venit aici.Dar de ce?Nu cred ca pentru mine e aici.De ce mi se intampla mie toate astea?!N-aveam nevoie sa-l vad.Nu acum cand trecusem peste.Alex....baiatul la care am tinut cel mai mult.Cel care m-a facut sa uit de lucrurile de acasa.Cele 6 luni cat am stat cu el au fost perfecte.Pacat ca nu pot sa spun acelasi lucru si despre ce a urmat.Nopti in care stateam si plangeam.Zile in care nu mancam.Lipsa dorintei de viata.Mi-a fost greu sa trec peste.Ma ajutat si faptul ca nu l-am mai vazut.Dar acum...de ce m-am simtit asa cand l-am revazut?!?!Nu pot inca sa-l mai plac...In timp ce mergeam spre clasa si meditam asupra celor intamplate si incercam sa gasesc raspunsuri la intrebari Mike m-a ajuns din urma.
-Hey....!!!!Ce....ok.....vad ca esti cam abatuta...s-a intamplat ceva?!!
-Alex....am zis cu o voce trista.
- Come on!!!Parca ai trecut peste...
-E aici!!!am zis hotarata.
-Adica...aici...aici?!?
-Da!!!Tocmai am avut o discutie cu el...
-Si ce vrea?!!
-Nu stiu....si nici nu vreau sa aflu!!!
-O sa aflu eu de ce e aici!!!!Si daca aflu ca a venit cu intenti...
-Chiar conteaza?!?!l-am intrecupt.
-Nu vreau ca prezenta lui sa-ti faca rau!!
-Ma descurc!!!
-Esti sigura!!!!
Am dat din cap in semn de aprobare iar el m-a luat pe dupa umeri si ne-am indreptat spre clasa in liniste.La sfarsitul pauzei urmatoare Mike veni la mine foarte incantat.
-Am aflat de ce e Alex aici!!!a zis foarte mandru de el.
-Sa te intreb si cum ai aflat!!?l-am intrebat sarcastica.
-Rose...De parca n-ai sti...!!!!spuse dandu-si ochii peste cap.
-So....ai de gand sa-mi spui ce-ai aflat,sau e secret!!!
-Pai...e aici ca sa studieze!!!
-Wait a second!!! Nu se presupune ca ar fi trebuit sa termine scoala acum un an?!?!am intrebat.
-Asa se presupune.Dar a fost plecat un an in strainatate si nu si-a continuat acolo studiile si acum a venit aici sa si le termine!!!!Dupa care va pleca din nou...
-Dar de ce tocmai in liceu asta?!
-Asta numai stiu de ce!!!
-Ce?!?!iubitzica ta nu s-a apropiat atat de mult de el incat sa afle si asta!?!?!
-O spui de parca ar fi ceva obisnuit la ea...
-Si ce?!?!Nu e?!!
-Nu!!!
-Mdaaaa....daca tu zici...
Ultima ora din acea zi n-am facut-o.Si nu m-am grabit sa plec.Nu numai ca nu aveam chef sa ajung acasa,dar Mike avea niste"treaba"cu iubitica....ce sa zic.Asa ca din lipsa de ocupatie m-am indreptat spre dulap cu gandul sa fac ordine.Nici nu incepusem bine scoala ca in dulapul meu era dezordine...ceva tipic la mine.Dar se pare ca n-a fost o idee tocmai grozava,caci Alex si-a facut aparitia.
-Nu trebuia sa pleci?!?!
-Acum ce faci...ma urmaresti??!
-Am aflat fara sa vreau....Rose mi-a spus!!!!
-Ma intreb oare cate nu ti-a zis Rose....
-Pai nu prea a ezitat sa-mi zica ceva!!!!Cred ca stiu tot ce stie si ea despre tine!!!
-Rose nu stie nimic despre mine!!!
-Asa crezi tu....
-Spune-mi odata ce vrei si lasa-ma in pace!!!m-am rastit la el.
-Pai ma gandeam si eu ca tot ne-am regasit...dupa atata timp...
-Da...ce coincidenta...
Imi ignora comentariul si continua:
-Am putea sa mai incercam.....
-Am putea!!!!Dar nu vreau!!!!
-De ce esti rea?!!?Adica...unde e toata dragostea aia a ta pentru mine?!!
In momentul urmator ma apucat de solduri.
-Am inchis-o in pivnita si am aruncat si cheia!!!!Dar stai linistit...i-am luat baterii de rezerva!!
Am incercat sa scap din stransoare dar ma strangea si mai tare.
-Da-i drumul sau altfel in mut moaca aia!!!
Era Mike.Ce bine.Cand l-a vazut pe Mike mi-a dat drumul.
-Ia uite cine e aici.....Mike supereroul!!!Ai venit sa-ti salvezi prietena?!!?Pacat ca nu ai de ce sa o salvezi!!
A inceput sa rada ironic.In momentul urmator Mike s-a dus spre el si i-a dat un pumn....si asa au inceput sa se bata.N-am stat sa-i pivesc...m-am bagat sa-i despart si cu greu am reusit.
-Terminati!!!!!am tipat.
-Nu-mi spune mie sa termin...nu eu am inceput!!!imi raspunse Alex.
Amandoi se uitau unul in ochii celuilalt cu o ura imensa.
-Nu conteaza cine a inceput!!!am continuat.
Stateam intre ei ca nu cumva sa inceapa din nou.
-Eu m-am carat!!!Dar fi sigur ca lucrurile n-o sa ramana asa!!!a zis Alex adresandu-se mai mult lui Mike.
S-a uitat inca odata urat la Mike si aplecat.
-Jur ca daca se mai atinge odata de tine...
-Gata!!!!!Poti sa termini odata?!?!

Capitolul 3-Constatarea
-Nu crezi ca pot sa ma apar si singura??!!
-Nu spun asta,numai ca.....
- Nu mai ca trebuia sa gasesti motiv sa te iei de el!!!
-Acum ii iei apararea!?!?!
-Mike...nu spun asta numai ca...
Nu aveam ce sa raspund...numai imi gaseam cuvinte.Tipam la Mike ca niciodata.Nu-mi amintesc sa ne fi certat vreodata.Tipam la el degeaba.Am tipat din nou,dar nu la Mike sau din cauza nervilor.Ci pentru ca toate usile dulapurilor de pe hol s-au deschis deodata cu un zgomot infernal.Am ramas in tacere amandoi privind spre dulapuri.Mike a fost cel care a vorbit primul:
-Ce-a fost asta?!?!
-Nu stiu!!!Cred ca ar fi bine sa plecam.Daca ne gaseste cineva aici o sa dea vina pe noi!!!.
-Ok!!!
Am plecat.Cand am ajuns acasa tata nu venise.Mama era in bucatarie.M-am dus la ea.
-Buna!!!am zis.
-Buna!!!Cum a fost la scoala?
-Ca de obicei!!!Nimic interesant!!!Si......eu ce mananc?!?!
-Nimic!!!
-Cum asa?!?!!
-Nu vezi ca am treaba!?!?!
Da.Avea treba.Spala niste pahare.Niste nenorocite de pahare murdare erau mai importante decat mine.
-Dar mie foame!!!!
-Asteapta sa vina tactu!!!
-Si daca vine tarziu?!?!Eu stau nemancata pana atunci?!?!
Tata lucru la o organizatia.N-am inteles niciodata concret cu ce se ocupa.Era mereu trimis in mici delegati si venea uneori seara tarziu acasa...sau deloc.
-Nu ma intereseaza!!!Mananci cu familia,nu singura!!!
-Si se presupune ca ar trebui sa-ti pese de mine!!!
-Cum poti sa zici asa ceva...?!?!?Esti mereu nerecunoscatoare!!!Ai de toate si...
-Da!!!!Am de toate!!!!Mai putin afectiunea voastra!!!As prefera sa n-am nimic pentru un strop de interes fata de mine din partea voastra!!!
S-a uitat la mine lung.M-am saturat.Mereu aceleasi certuri din aceleasi motive.S-a intorc sii a inceput sa spele paharele.Nu-mi venea sa cred.S-a intors de parca nu s-ar fi intamplat minic.M-am intors.Numai avea rost sa stau si in momentul cand am pus mana pe clanta i s-a spart paharul pe care il spala.Avea mana plina de sange.M-am speriat,dar nu pentru ca imi facea griji pentru ea, ci pentru ca lucrurile incepeau sa devine ciudate.
M-am dus in camera mea,am deschis usa,am intrat in camera,m-am incuiat,m-am sprijinit pe perete si m-am lasat sa alunec in jos pe el.Lacrimile au inceput sa-mi cada pe obraji.Le simteam...erau calde,aproape ma ardeau.Cat incercam sa le opresc,nu puteam..Cred ca am stat asa cu orele.Era intuneric.Nu aprinsesem lumina.Numai auzeam nimic.Oare a venit tata?Oare mai m-au strigat?Mi-a sunat telefonul?Nu stiam nimic,nu simteam nimic.Ultimul lucru pe care mi-l amintesc e ca m-am trezit.Adormisem pe podea.M-am ridicat in picioare si am constatat ca nu ma trezisem de buna voie.Cineva batea in usa camerei mele.M-am dus si am deschis.Era Mike.
-Hey!!!!m-a salutat.
Am dat din mana fara sa zic nimic.
-Vroiam doar sa-mi cer scuze!!!Si mai vroiam sa spun ca ai avut dreptate.Am gasi motiv sa ma iau de el.
Mike nu s-a inteles niciodata prea bine cu Alex.Nici cand eram cu el.Considera ca nu e bun pentru mine.Defapt nici Alex nu-l placea.Considera ca petrec prea mult timp cu Mike decat ar fi trebuit...mai mult timp decat petreceam cu el.
-Nu conteaza Mike!!!N-ai de ce sa-ti ceri scuze!!!
-Ai patit ceva?!?!?Nu arati prea bine?!?!m-a intrebat.
-Arat eu vreodata bine?!?
S-a uitat la mine si apoi ma luat in brate.Ah...ce imbratisare.As fi stat asa pentru totdeauna.
-Ar trebui sa mergmm!!!!Ai uitat ca am promis ca numai intarziem?!?!
-Nu vin azi!!!
-De ce?!?!Adica nu poti sa lasi o cearta sa te...
-Am zis ca nu vin si punct!!!!
-Ba da!!!Vi!!!
M-am uitat la el cum s-a dus la dupapul meu cu haine si a inceput sa caute ceva....adica haine cu care sa ma imbrac.Dupa cateva minute a veni si mi-a dat niste haine.M-am dus alene la baie.N-am constatat decat dupa ce m-am inbracat ca purtam un tricou decoltat si cea mai buna pereche a mea de blugi.M-am holbat in oglinda si incercam sa inteleg de ce ar alege Mike tocmai hainele astea din mormanul imens pe care il aveam.M-am intors in camera.Era intins in pat si butona telecomanda de ta tv.
-De ce din toate hainele pe care le-am le-ai ales tocmai pe astea?!!?Pot sa stiu si eu?!?
S-a uitat incurcat la mine si a raspuns:
-Aaaaa...nu stiu...sunt..aaaa...primele haine pe care le-am vazut!!!
Nu se pricepea nici acum sa minta.Am lasat-o balta.Pana la urma numai conta.
-Sa mergem!!!!am zis suspinand.
A dat din cap si am plecat.Din pacate prima ora aveam romana.Cand am intrat in clasa am sperat ca totul sa decurga bina....dar n-a fost asa.
-Azi vom studia pe un fragment din "La rascruce de vanturi"!!!O sa am nevoie ca fragmentul sa fie scris pe tabla!!!Se ofera cineva?!?!?A..da....domnisoara Hall,tabla e numai a ta!!!
Nici macar nu ma oferisem,dar in ciuda faptului ca eram ca si obligata m-am ridicat,am luat cartea si am inceput sa transcriu.Nu am scris mai mult de doua propozitii ca m-a intrerupt:
-Domnisoara Hall.....si un caine ar scrie mai frumos!!!
M-am uitat lung la ea.Se stie sa aveam cel mai frumos scris din clasa.Nu am comentat.Oricum a gasit motiv sa se ia de mine....daca poate fi numit motiv.
-Treci in banca!!!!Serviciile tale nu-mi sunt de folos!!!!O sa continui eu!!
M-am dus si m-am asezat in banca in timp ce am tintuit-o cu o privire urata.Daca as putea sa urasc pe cineva cu siguranta ea ar fi aceea persoana.Dar in ciuda insultelor si raului pe care mi l-a facut si mi-l face,nu pot s-o urasc.Pot doar sa incerc s-o urasc.Am continuat s-o privesc urat.S-a apropiat de tabla.Se pregatea sa scrie.Mda....iar nu o sa intelegem nimic.In ciuda faptului ca era profesoara de romana avea un scris oribil.A ridicat mana si a pus varful cretei pe tabla.Dar n-a apucat sa scrie nici un cuvant ca tabla s-a crapat in doua.Toti au tipat.Profesoara era speriata.
-Cineva sa se duca sa cheme administratorul!!!A....si aveti restul orei liber!!!a reusit sa zica.
Colegii mei ziceau ceva de o plimbare prin parc.Dar nu puteam sa mai stau cu ei.Nu dupa ce constatasem cu groaza ca "explozia"dulapurilor,paharul spart si tabla crapata s-au intaplat din cauza mea.Eu provocasem toate acelea.Dar cum?

0 comments:

Trimiteți un comentariu